Compostela - 18/06

18 juni 2019 - Belorado, Spanje

Onder het oog van onze buur zijn we vanmorgen vertrokken uit onze arenaparking.

De hond van de buren kijkt toe van op het dakNiet alleen katten zitten graag op de daken.

Onze camping vroegere stierenarenaparking in voormalige arena (stierengevechten)

Ik kan het kort houden vandaag: een gevecht tegen de natuurelementen. De temperatuur steeg vrij snel tot ver boven de 40°. En daarbovenop een stevige tegenwind. Het algemene karakter van het landschap was vrij saai vandaag. De landbouw domineert alles in de vallei. Wijnbouw, granen, ...

Desolaat en landbouw beheerst het landschap

Het stadje Santo Domingo was een verademing. Een pracht van een kathedraal met veel (Barokke) kunst.

Prachtige kathedraalKunst in de Cathedraal van Santa DomingoVakmanschap

Een radio-interview in de kathedraalEen radio-interview was net aan de gang toen we binnenkwamen. Maar ze moesten mij niks vragen. Spijtig.

Nog een kiekje vanop het dak van de kathedraal.

Op het dak van de kathedraal (2)Daarna volgde nog een afmattende tocht richting eindbestemming in Belorado.Zicht op BeloradoEen erg stevige tegenwind, bloedheet en (gelukkig pas) op het eind van de rit nog een platte band op de koop toe. Maar banden herstellen is ondertussen wel een specialiteit geworden. De klus snel geklaard.

Onderweg ook vele wandelaars tegengekomen die allemaal stranden in dit stadje. De Compostela-business draait goed want hier zijn 5 Alberges. We hebben er ééntje gevonden die er echt piekfijn uitziet. In de tuin is zelfs een zwembad. En ze hebben een echte kok in de keuken wat zich duidelijk vertaalt in bijzonder lekkere menus. En dat is wel uitzonderlijk in de Alberges. En spotgoedkoop, 13€ voor drie-gangen.

We liggen op een kamer met 4 Koreanen. Geen idee of dat ook snurk-gevoelige mensen zijn. Mijn oordopjes liggen gereed.

Morgen proberen we Burgos te bereiken. Daar zal ik afscheid nemen van mijn reisgenoot en vriend Theo. Hij levert daar zijn fiets af en spoort verder naar Bilbao en nadien naar huis.

1. Linda Willaert:
    19 juni 2019
    Ik denk regelmatig aan je om je positieve energie te sturen en de moed erin te houden. Onze thuisverhalen staan in schril contrast met de jouwe en zijn verschrikkelijk saai op de koop toe. Fijne reis nog.