Compostela - do 27/06

27 juni 2019 - Ventas de Narón, Spanje

De dag begonnen met wat yoga. En in deze kamer kon het want hier kunnen normaal 3 mensen overnachten.

Ruime kmer voor yoga in de morgenEindelijk eens een ruime kamer want meestal is die zo klein dat je je nauwelijks kunt bukken zonder iets om te stoten.

Vandaag een kort programma ipv een rustdag. 40 km, dat moet best haalbaar zijn. Het zag er regenachtig uit gedurende heel de dag maar geen druppel gevallen. Veel mensen denken dat het Spanje overwegen mooi weer is maar in deze streek (De Pyreneeën) is dat helemaal niet het geval. Het is er zeker niet koud, overdag toch niet, maar ze kennen hier nogal wat regendagen. En 's nachts kan het wel fris worden. Om te fietsen is het beter zo ipv een hittegolf zoals in Vlaanderen (toch?).

Meer bomen langs de weg.

Bomen langs de wegMaar af en toe wordt je toch getrakteerd op een mooi uitzicht.

Af en toe vergezicht. Regen in de lucht.Dit zal ik wel missen als ik terug in België ben. Nu fiets ik bijna elke dag in een prachtig natuurlijke omgeving. Daar geniet ik van. Het is nog steeds klimmen en dalen hoor, en onderweg kom ik geregeld groepjes leeftijdsgenoten tegen waarvan er meestal één helemaal gecrasht is. Ook al hebben ze een elektrische fiets.

Deze brug kon je van ver al zien en

Ik moet over deze brug.even later reed ik er zelf over.

Van op de brug gezienOp de middag even gestopt voor een maaltijd. Maar het restaurant ging pas 's avonds open. Dan maar een stuk taart met een koffie.Formaat van een stuk appeltaartIk was verbaasd over het formaat van "een stukske appeltaart". Tot ik er aan begon. Het was zeker een week oud, zo taai. De barhouder wou er blijkbaar vanaf. En als je daar iets van zegt, verstaan ze geen Engels. En ik helaas geen Spaans. Enfin dit zal de pret niet bederven want even later kwam ik dit tegen. Ja de eindmeet komt in het zicht.Dat doet deugdHet is raar maar tot voor enkele dagen was ik totaal niet bezig met "aankomen in Compostela". Maar ja stilaan moet je toch wat praktische zaken en data afspreken. Regeling treffen om mijn fiets naar België te versturen, afspreken met Janice om op tijd in Bilbao te raken. En de overnachting in Compostela zelf regel je best op voorhand want anders heb je geen bed. Want onderweg kom je ze met honderden tegen.

De wandelaars op pad

In dit hotelleke overnacht ik vandaag.

IMG_2580Sober maar je kan er wel eten. Dat is al heel wat. Alleen was er vandaag geen warm water voor het douchen. De loodgieter was onderweg begreep ik uit hun verhaal. Maar ergens wist ik dat het vandaag een koude douche zou worden. Ge kunt ook niet alles hebben.

1. Janine:
    27 juni 2019
    Hey brother, de laatste loodjes, maar dat zal zeker ook geen probleem zijn. Wat een prestatie tot nu toe, maar ja zo ken ik je wel, opgeven kom t niet in je op, eens jij je in iets vastbijt, ga je ervoor. Nog even en de eindmeet komt in zicht m
  2. Theo:
    27 juni 2019
    Hoi Willy, goed om te horen dat je al zo dicht bij je doel bent. Vorige week om deze tijd namen we afscheid in Burgos. En dat was best een beetje emotioneel. We hebben ook bijna een maand met elkaar doorgebracht en dat ging fantastisch goed. Samen heel veel bijzondere en leuke ontmoetingen gehad, veel avonturen beleefd en leuke, maar ook mooie gesprekken gevoerd, Nog bedankt voor die leuke tijd samen. Sinds gisteren-avond geniet ik weervan alle comfort en luxe in huis. Best fijn, maar met alleen maar een goede fiets, een tentje en weinig spullen kun je ook heel gelukkig zijn. Dat.is maar weer gebleken. Ik wens je nog enkele leuke afsluitende dagen van je gedurfde onderneming om een dergelijke zware fietstocht te gaan doen. En vergeet niet, de door mij al vaak geciteerde uitspraak “ De weg is het doel” en geniet dan ook nog veel van de laatste dagen van een zware, maar bijzondere en vaak mooie tocht.
    Buen camino i adios!
  3. Mia Vandeninden:
    27 juni 2019
    Willy goed gedaan, je kan jezelf ook trakteren op een nachtje in de Parador bij aankomst in Santiago. Heb ik ook gedaan , is wel heel bijzonder . Veel succes nog
  4. Willy Vanduren:
    27 juni 2019
    Merci voor die mooie woorden allemaal. Ik geniet er echt van.
  5. Paesen Marie Josee:
    27 juni 2019
    Chapeau,Willy wat een prestatie👍👍👍👍groetjes en tot
    binnenkort.
  6. MICHEL:
    27 juni 2019
    De loodste laatjes wagen het zweert Willy, nog twee daagjes fietsen?
  7. Linda Willaert:
    28 juni 2019
    Bijna jammer dat de verhalen eindigen, maar dankbaar dat ik er mee mocht van genieten. Top prestatie.