Compostela - opgeven of niet?

29 mei 2019 - La Souterraine, Frankrijk

Die vraag komt geregeld in me op, vooral als we weer eens voor een 8°-klim van enkele km staan. Het went zeer moeilijk. En volgens onze gidsen wordt het er in de komende dagen niet beter op. Volgens Theo heb ik dan ook de moeilijkste route gekozen.

België is nooit ver weg Af en toe een herinnering aan het thuisfront.

Veel minder bewolkt dan gisteren, de zon kwam meer en meer piepen. En dan is het heerlijk fietsen in deze prachtige omgeving.

Kerk met rotonde In dit merkwaardige pelgrimskerkje nog een stempel opgehaald.

Heel charmante huisjes, knus tegen elkaar aanleunend.

Prachtige authentieke huisjes

Onderweg worden we goed in het oog gehouden:

Geïnteresseerde koeienIn de namiddag op de koffie bij een Schotse dame, die de liefde gevolgd is en in een verlaten dorpje is aanbeland. Ze heeft hier een romantisch plekje gecreëerd, bar, cafétaria, hotel.

Cafétaria van Schotse uitbaatsterOp haar terras waan je je in Schotland. Haar stokoude hond houdt je de hele tijd gezelschap.

Schotse uitbaatsterZe ontwerp ook haar eigen porselein. Maar nu wil ze haar pand verkopen en stoppen met werken en met de caravan naar Spanje.

Enkele km verderop komen we aan een camping, mooi gelegen naast een meer.

De camping voor vanavond Hier gaan we onze tentjes opslaan, maar eerste onze vuile was in de machine.

1. Patrice:
    29 mei 2019
    Hey Willy,
    To be or not to be, that is the question..
    Heb de indruk dat het een ware uitdaging wordt. Leg de lat niet te hoog 😉 courage !
  2. Eric:
    30 mei 2019
    hoi Willy, hoe is het met de zadelpijn? Hier is het genieten van jouw blog in een malse zetel ;-) veel goede moed , de overwinning zal des te zoeter smaken. JGD
  3. Janine:
    30 mei 2019
    Hey Willy, hopelijk een goede nacht gehad, laat het opgeven voor wat het is, vandaag er met goede moed tegen aan.
  4. Linda Willaert:
    30 mei 2019
    Ik vind het zalig om vanuit ons landje jouw avontuur te mogen volgen. Ik hoop dat je niet opgeeft want dan s het voor ons ook gedaan natuurlijk. Goeie moed en tot wederlezen. :)
  5. Robrecht:
    30 mei 2019
    Dag Willy, ik vermoed dat het daar bij wijlen niet simpel is. De weg is lang en soms ook onvoorspelbaar heb ik begrepen. Dat is gelijk in de politiek Willy,daarover kunnen we hier meespreken. Maar met de nodige improvisatie en vooral na veel geduld valt alles wel terug op zijn pootjes. Af en toe een pauze inlassen kan daarbij helpen. Wat tot rust komen tot de batterij terug is opgeladen kan geen kwaad. Je hebt het voordeel dat je daar nooit op tijd een trein of bus moet halen, behalve natuurlijk dat je ’s avonds voor het donker wordt een bed of camping moet vinden. Hou de moed er in en gebruik je tools zodat de geest niet uit de fles kan... . Dat gaat zeker lukken. Je bent al een heel eind gevorderd. Ik ben superbenieuwd naar wat je verder allemaal te vertellen zult hebben, ook na afloop, als je terug in het land bent. Tevreden over je fiets en de bagagetassen? Groeten.