Compostela - vrijdag 21 juni

22 juni 2019 - Mansilla de las Mulas, Spanje

Nog een laatste blik op Burgos en dan weer verder. Donderdag was een rustdag (!) dus de benen zijn fit. Het parcours is relatief vlak dus het zal goed vooruit gaan.

Burgos verlaten

Het werkt inderdaad verslavend, altijd maar verder. Theo is ondertussen op weg naar Bilbao en dan verder naar huis. Ik mis hem wel een beetje. We hebben samen veel beleefd en veel ervaringen gedeeld. Tijdens het fietsen spraken we niet veel maar tijdens de pauzes en 's avonds hadden we best diepgaande gesprekken. Het klikte goed. Dus het kan wel tussen een Nederlanders en een Belg. Hij was bovendien een handige, ervaren fietser en kampeerder. Ik heb veel van hem geleerd. Een kapotte luchtmatras, lekke band of gescheurd zadel, geen probleem, binnen de kortste keren opgelost. En ik heb hem geleerd dat het woordje "klappen" hetzelfde is als "praten".

(Vanaf nu moet ik oppassen wat ik over de Nederlanders zeg want Theo leest mee).

Nu ik alleen verder moet merk ik dat de aandacht veel meer naar binnen gaat, een lange gestage meditatie.

Maar de opmerkelijke zaken heb ik natuurlijk wel gezien.

Wat heeft die architect bezieldWat bezielde deze architect? Zonevreemd bouwen, al in die tijd?

Cascade-watervalEen mooie cascade-waterval.

Verder valt het me op dat ik steeds meer een meer stappers voorbijsteek. En tot mijn grote verbazing heel veel jonge mensen. En een pak Aziaten.

Meer stappers onderwegJonge pelgrims over de brug.

En deze jongens zijn werkloos tegenwoordig, ze zitten op elke toren te vergaderen.

Eindbestemming van de dag: Carrion de los CondosDe camping in XXX viel wat tegen. Geen internet en heel lawaaierig. In de buurt een drilboor tot 21u30. Dan het gejoel van voetbalspelenden kinderen voor wie het WE gevierd moest worden met veel gebrul en getier. En die Spanjaarden zijn daar heel bekwaam is. Later op de avond barste er in het dorpsfeest los in het stadje (voor één of andere patroonheilige) met veel luide muziek. En daartussen nog het uiterst irritante geluid van een mij onbekende vogel. Te vergelijken met het verwittigende getuut van een achteruitrijdende vrachtwagen. Gelukkig heb ik mijn oordopjes nog.Mijn tentje in de buurt van een Nederlands koppelHet tentje verderop is van een Nederlands koppel dat ik verderop nog een paar keer zal tegenkomen.Een nieuwe, in glas nu(?)