Compostela - wo 26/06

26 juni 2019 - Sarria, Spanje

Nog heel slap op de fiets gekropen. En de kilometers lange klim naar boven aangevat. Verschillende keren gewoon moeten stoppen en mijn fiets naar boven duwen. Ik had bijna een inzinking. Ik besloot om het vandaag bij een korte rit te plannen. Maar eerst moest ik boven zien te geraken.

Gelukkig kreeg ik van Janice wat opbeurende impulsen. Toen besefte ik weer maar eens hoe de "mentale attitude" de "fysiek toestand" plots helemaal kan omgooien. Plots kreeg ik weer kracht en nieuwe moed.

Wat een vergezichtenZo hoog zat ik al maar nog helemaal niet boven. Er waren hellingen van 8% bij.

Op het hoogste punt kwam ik de zoveelste ode aan de Pelgrim-wandelaar tegen.

De wandelaar/PelgrimIk kreeg het een beetje op mijn heupen van die wandelaars, ze zijn ondertussen met honderden. Waar blijft dat standbeeld voor de fietser? Maar de spectaculaire vergezichten zijn er voor iedereen.Steeds hoger de bergen in

Landschap met stukje vingerVergezicht met stukje vinger.

Maar dan volgde er een 12km lange afdaling. ZALIG. Toen kon er wel een glimlach vanaf.

De afdaling ging me beter af

In het dal een koffie gedronken. Even later fietste ik richting Sarria, mijn doel voor vandaag. Tot ik plots besefte dat ik de bar/restaurant (bij ons heet dat een café) verlaten had zonder mijn consumptie te betalen. Terugkeren was echt geen optie. Misschien vind ik straks hun site wel. Toen ik in Sarria aankwam beseft ik pas goed hoe vermoeid ik ben.

Ik ga geen rustdag nemen maar de resterend afstand tot Santiago mooi in drie kortere ritten verdelen. Even uitpuzzelen of ik op de gewenste plaatsen overnachting kan vinden.

Mijn hotelleke zie er van buiten niet uit maar binnen heb ik een heel grote kamer (met drie bedden) en om de hoeks er een grote supermercado. Ik ga straks inkopen doen zodat ik die Spaanse kost even kan vergeten.

1. Patrice:
    26 juni 2019
    Hey Willy,
    CHAPEAU voor uw prestaties !
    Heb de indruk dat je uw "stal" begint te ruiken .. geniet waar het kan !
  2. Linda Willaert:
    27 juni 2019
    Goed dat je het nu met wat kortere ritten gaat doen. Ik denk dat we je allen graag in goeie gezondheid terug zien. Nogmaals, ik doe het je niet na ook al ben ik een stuk jonger dan jij. Ik blijf vol bewondering voor je zoals ik dat altijd voelde bij jou als klein kleutertje dat zo liefdevol werd opgenomen in jullie gezin. In mijn fantasie was je mijn held van de dag en de dag erna en ook die daarop volgde. Mijn beste vriend zei ik altijd tegen iedereen. Super trots op je hoor.
  3. Willy Vanduren:
    27 juni 2019
    Straks wordt ik nog emotioneel voor ik aankom in Compostela. Thanks lieve meid.