Compostela - di 25/06

26 juni 2019 - Sarria, Spanje

's Morgens een prachtig zicht vanuit mijn slaapkamer. Een beetje zon op de bergen maar kan snel wijzigen hier op grote hoogte.

IMG_2531Room with a view.

Afscheid genomen van de sympathieke eigenaar van deze B&B. En hij sprak goed Engels.

IMG_2533Chamez de eigenaar.

Fijn om de dag te beginnen met een lange afdaling met prachtige uitzichten.

IMG_2535In het dal ook een mooi stadje.IMG_2540

Vandaag zou ik de laatste twee steden met een zekere omvang passeren.

Een vd laatste grotere stedenPonteferada bezit een belangrijk historisch kasteel.Het kasteel van Ponferrada

Kerk van PonferradaEn een redelijk grote kerk.

Wat verderop komen we in Villafranca waar alles in het teken van de "Pelgrim en zijn tocht naar Compostela" staat. Ontelbaar veel Albergues en allemaal bieden ze een Pelgrimsmenu aan.

IMG_2548

De dag was al flink gevorderd toen ik deze steden achter me liet en ik had eigenlijk eerder moeten stoppen. Maar ik wou toch in Chereibo geraken. Dat had ik niet moeten doen. Wanthet hele traject was onverbiddelijk bergop. Er kwam geen eind aan. Het was 18u door toen ik in de regen bij mijn eindbestemming arriveerde. Weer ben ik te ver in mijn reserves moeten gaan. Achteraf bleken er 2 Chereibo's te zijn, één in het dal en één in de bergen. En ik zat in het dal. Dus morgen nog een klim verdorie. Gelukkig wou de hoteluitbaatster mijn kleren (doornat van de regen en het zweet) wassen zodat ik morgen proper kon starten.

Bij het avondeten kon ik mijn ogen nauwelijks openhouden, de blog van de dag kon er niet meer vanaf. In dat restaurant zat ook een Nederlands koppel die de Spaanse taal heel goed beheersten omdat hun grootouders in de jaren 60 naar Nederland waren uitgeweken. Zij hebben alles voor mij vertaald want aan die Spaanse menukaarten is niet aan uit te raken. Eerlijk gezegd raak ik ook wel een beetje uitgekeken op hun standaardmenu's. Eigenlijk altijd hetzelfde: veel vlees, iets wat op frieten lijkt maar totaal geen groenten. En hun desserts zijn gewoon potjes uit de supermarkt. Wat hebben wij in België toch een rijke kookcultuur.

1. Linda Willaert:
    27 juni 2019
    Waarom jezelf regels opleggen? Hier en nu is wat telt. Een uur, een dag, een week langer. Wat maakt het uit. Laat je ego ( je denken ) ( ik moet, ik zal ) niet met je aan de haal gaan. Maar, wat een adembenemend uitzicht had je daar vanuit je kamer, ik voelde me haast zelf door jouw ogen kijken. Prachtig.