Compostela - 14/06

15 juni 2019 - Estella, Spanje

Toen we Berdun verlieten, viel het me weer op hoe geïsoleerd dit stadje in dit landschap ligt.

We laten Berdun achter ons

Onze route volgde een langgerekt meer dat zich doorheen de vallei uitstrekte.

Een grote dam in opbouw lag aan het eindpunt van het meer. Het is de bedoeling om een groot deel van de vallei onder water te zetten (er komt heel wat water van de bergen de vallei binnengestroomd) voor de opwekking van energie.

De dam in de verte

De dam closeWerken aan de dam.

In de namiddag kwamen we in een totaal andere omgeving terecht.

Rivier door de kloofWe volgende een pad langs een riviertje (Iratie) doorheen een onwezenlijk mooie kloof (van Lumbier). Helemaal iets anders dan de Leirekesroute. Voor mij één van de mooiste stukjes natuur die ik gezien heb. De kloof (5)De kloof (3)En ook hier waren de arenden weer van de partij.Arenden zijn hier thuisVoor de liefhebbers:Overzicht van het mooi fietspad (arenden en grotten)De dag kwam te einde op de kamping van Lumbier.Onze camping in LiédenaNog even een aparte foto speciaal voor Margot. De rode pot is gesneuveld en is vervangen door een witte.Een witte pot ipv een rode