Compostela - 15/06

15 juni 2019 - Estella, Spanje

Eerst en vooral bedankt voor jullie bemoedigende reacties. Tijdens periodes van mentale zwakte, helpt dat wel degelijk.

Vandaag kan ik kort zijn. Het was een gewone rit, niet te moeilijk maar ook niet zoveel spectaculairs onderweg. De omgeving was wat saaier en meer landbouwgericht.

Meer landbouw in dit gebiedWel af en toe mooie lichtschakeringen door de licht bewolkte hemel.Licht- en luchtschakeringen

Hoe verder we kwamen, hoe meer lichte industriële activiteit. Nochtans bleven de Pyreneeën aanwezig want hoe ver je ook kon kijken overal zag je aan de einder de bergen.

Speciaal voor Janice(speciaal voor Janice, die er al een hele tijd alleen voor staat)

Na de middag doorkruisten we Puenta La Reina, dat voor heel veel wandelaars het vertrekpunt is voor hun Compostela-tocht. We hebben ook heel wat wandelaars gezien vandaag.

Bij het verlaten van Puente La Reina

Dit is wel een mooi en aangenaam stadje.

Puenta La Reina waar de Pelgrims vertrekkenHier ben je niet meer alleen. En vandaag heb ik ervaren dat de Spanjaarden heel luidruchtige mensen (kunnen) zijn. Ze kakelen wat af en in groep hebben ze de neiging om elkaar te overstemmen. Rustig iets drinken in een café was er vandaag niet bij.

Vandaag kamperen we in een ander mooi stadje: Estella.

Ons einddoel (camping in) Estella

En morgen trekken we weer verder.

1. Patrice:
    15 juni 2019
    Hallo Willy,
    Dan ben je bij a in Los Arcos ! Daar is de municipale waar Greta en ik onze 1e Hospitalera ervaring opgedaan hebben ! Als je langs gaat ontmoet je zeker Belgen 😊 Het gaat goed vooruit me dunkt ! 👍