Compostela - zo 23/06

23 juni 2019 - Hospital de Órbigo, Spanje

De overheid doet alle moeite om het de Pelgrims zo aangenaam mogelijk te maken.

fitness on the roadDeze fitnesstoestellen staan gewoon langs de weg.

fitness on the road (2) Bedien u maar.

Ook hier strijd men voor het behoud van de kersen tegen de vogels.

Kersen beschermenDit was onderweg naar Leon.

Leon is net zoals Burgos een "must see" stadje. Toevallig werd er vandaag één of andere heilige vereerd en dat brengt heel wat volk op de been.

Eén of andere heilige wordt vereerd

IMG_2389Zelfs tijdens het middagmaal ging de viering lustig door.

De kathedraal heb ik helaas niet kunnen bezoeken wegen te laat open en ik wou vandaag toch op mijn eindpunt geraken. Maar langs buiten was het ook al imposant.

IMG_2390Wat ik wel heb kunnen bezoeken was het "Casa de los Botines" een lokale spaarbank ontworpen door mijn grote favoriet GAUDI.

Maquette van Gaudi gebouwHier in maquette maar in het echt ziet het er zo uit.

Een Gaudigebouw in LeonWerkelijk een parel van vakmanschap en kunstzinnigheid.IMG_2365Inkomhall GaudihuisDe rit in de namiddag verliep niet zo vlot. Wat verloren gereden en ook zware benen en heel wat wind tegen. Maar de aankomst in Hospital de Orbigo was een opsteker. Via een oude Romeinse brug kom je het stadje binnen.IMG_2391

IMG_2398De lucht ziet er inderdaad dreigend uit maar het heeft nauwelijks geregend. Ideaal fietsweer dus.

Ik logeer op een prachtlocatie aan het water in een klein (en zoals steeds goedkoop) hotelletje. De laatste dagen was het parcours redelijk vlak maar dat wordt morgen anders. Ik zal mijn benen maar goed insmeren.

1. Janine:
    23 juni 2019
    Hey Willy, bijna 5 weken onderweg, en nog steeds in goede vorm, een hele prestatie vind ik dat, nog een 500 km te gaan zeker, maardat gaat je zeker lukken! Tot binnenkort.
  2. Linda Willaert:
    24 juni 2019
    Hup met die benen morgen, alvast veel goeie moed. Je hebt verdorie een hele prestatie geleverd al. Super.