Compostela - compact

24 mei 2019 - Chaumot, Frankrijk

Een dag is te kort. Er is ook altijd wat te doen, eten zoeken, fietsen, inschrijven, stempeltje halen, tentje opbouwen, douchen, eten, bloggen, de nieuwsgierigen te woord staan, ... Daarom hou ik het beknopt vandaag want ik wil op tijd naar bed.

Vézelay in fietsbereik

Vézelay in de verte. Volgens onze gids is dit stadje een aanrader met een mooie Baseliek gewijd aan Sint-Jacob.

Een viering in de Baseliek

Uiteraard een kaarsje branden voor ...

De nonnetjes zijn er nog actief.

Nonnekes na de dienst

Bij het buitenkomen nog een Pelgrim-Wandelaar tegengekomen.

Theo en een voetganger-PelgrimDeze heeft er 4 maanden voor uitgetrokken maar zijn vrouw volgt hem overal met de wagen. (Die moet ook tijd hebben).Historie langs de weg naar CorbignyDaarna back on the road again. Het landschap heeft ondertussen een wat ander karakter gekregen, meer omheining en beplanting rond de velden.Meer omheining in het landschap

Precies ook wat kleinere percelen. En alles ademt hier geschiedenis maar ook vergankelijkheid.

En toch past dit hier ook

Daarna richting Corbigny waar we een camping op het oog hebben. En die valt echt mee.

Ook hier een Nederlander die ons verwelkomt.

De campinguitbater

Die hebben echt een patent op campings, zowel om ze uit te baten als er te gaan staan met hun caravans/campers. Toch prima camping met alle mogelijke faciliteiten en uitzonderlijk ... een restaurant. Dat aanbod moeten we echter laten passeren omdat we een uurtje voordien nog proviand hebben ingeslagen voor het avondeten en het ontbijt. Maar eerst nog even kleren wassen. En mocht je dat niet geloven: hier is het bewijs.

Ja hoor, dit hoort er elke dag bij

En hopen dat het morgen droog is.

Het zal weer laat worden terwijl ik toch eens vroeg in mijn slaapzak wil kruipen zodat ik tegen 09u00 op de fiets kan zitten.

Morgen Nevers als einddoel. Naar het schijnt kun je daar in een klooster overnachten. Slaapwel.

1. Robrecht:
    25 mei 2019
    Dag Willy. Nevers wordt vast een interessante stop. Maar ja jullie pelgrims hebben niet de tijd om eens rustig de bezienswaardigheden te verkennen. Hoe is het daar met het weer? Hier regent het en zou het midden volgende week kouder worden. Maar je bent al een heel stuk zuidwaarts gevorderd en dat betekent hopelijk zon en geen neerslag.
  2. Willy Vanduren:
    25 mei 2019
    Vandaag was het bewolkt in het begin van de dag maar echt niet koud. In de late namiddag toch weer opengetrokken. Tot nog toe geen druppel regen tegengekomen.