Compostela - gewoon een etappe

7 juni 2019

Gisteren ons laten fotograferen bij het verlaten van de Alberge door Yan.

IMG_1877

Yan een kleine dappere stapper is percussionist. (geen foto) Heeft in Londen en New-York gewoond en kan dus als uitzonderlijke Fransman een behoorlijk wordt Engels praten. Yan is op zoek naar een levensdoel en dat heeft hij duidelijk nog niet gevonden.

Ikzelf vertrek een beetje verzwakt omdat mijn nachtrust behoorlijk verstoord werd door het luidruchtig gesnurk van mijn kompaan Theo. Dat heb je natuurlijk als je in een Alberge overnacht.

In de Kathedraal (900 jarig bestaan wordt volgende maand gevierd) van Cahors nog een stempel opgehaald.

Ext kathedraal CahorsStempel in kathedraal CahorsIn deze regio vind je genoeg aanduidingen van de Sint-Jacobsroute: de schelp.De Sint Jacobsschelp komt men overal tegenDe historische brug over de Lot oversteken en we zijn weer op weg.Brug over Lot in CahorsHistorische torenbrug over Lot in CahorsHet landschap verandert voortdurend. T.o.v. de vorige dagen wordt het terug weidser.Landschap wordt weer weidserOok zijn de klaprozen weer van de partij.

En ook de wolkenIn de voormiddag was het nog beworkt, na de middag kwam de zon er volledig door.

We volgende geruime tijd een mooi jaagpad langs een kanaal en de Garonne.

Langs jaagpad tussen kanaal en de Garonne

In dit gebied reden we langs kilometers lange boomplantages. Onderstaande boom wordt hier systematisch verbouwd.

Boomplantages, km langIemand een idee welke boom dit is?Om onze eindbestemming te bereiken moesten we een laatste maal de Garonne oversteken en kwamen we in Auvillar.

Brug over Garonne bij onze overnachtingsplaats Auvillar

Theo kwam terecht op een kleine camping met zeer minimalistische faciliteiten. Ikzelf vond onderdak in een Alberge. Had ik dat maar niet gedaan want mijn kamergenoot, een Canadese Compostela-voetganger, (een vliegtuigmotorspecialist) snurkte nog harder dan Theo. Om 05u 's nachts ben ik wanhopig moeten vluchten omdat het lawaai niet te harden was.

1. Janice Van Der Meirsch:
    7 juni 2019
    Aan de stam te zien kunnen dat zilverberken zijn.
  2. Patrice:
    7 juni 2019
    Oordopjes Willy.. als je reist op de Camino zijn deze onontbeerlijk...
    Maar als je die niet hebt een paar "watten" desnoods.. beter dat dan geen nachtrust. Ik wens je de volgende.. zalige nachten toe ! 😊