Compostela - nattigheid

5 juni 2019 - Cahors, Frankrijk

Gisteren dinsdag onze rustdag. Rocomadour bezocht en wat blogs bijgewerkt. Deze onderbreking heeft deugd gedaan. vandaag staan we fit aan de meet. Alleen hadden we afgelopen nacht al een regen-voorproefje gekregen.

Mijn tentje heeft de nachtelijke buien min of meer goed doorstaan. Het buitenzeil hangt door het gewicht van de vochtigheid een beetje slap maar binnen bleef het toch redelijk droog.

Mijn tentje na de regennachtHet moest er toch eens van komen. Tot nu toe geen druppel regen onderweg maar vandaag hebben we onze portie gekregen. Bij het verlaten van Rocomadour hing de nattigheid al in de lucht.

Allerlaatste zicht op Rocomadour

Ondanks het grijze regenachtige weer heb ik toch erg genoten van het spectaculaire landschap. En de onvergelijkbare charme van die kleine dorpjes.

leuke dorpjes in de vallei van de LotAls je geluk hebt, vind je een café. Meestal gecombineerd met een kleine winkel en of postkantoor in één. Hier hebben we een koffie gedronken.Een banaal cafeetje annex winkeltjeMeer rotsen langs de wegen

Links en rechts duiken er steeds meer rotsformaties op. En na een paar behoorlijke klimmen hadden we een relatief vlak stuk langs de vallei van de Lot tot in Cahors.

Zicht op de rivier de Lot

In deze streek zie je ook veel stenen muurtjes als afrastering van de weg of de percelen.

Vele stenen muurtjes als afboording van wegen en percelen

Vandaag waren we al tegen 17u in Cahors.

Bijna in Cahors

Bij wijze van experiment hadden we een bed gereserveerd in een Alberge, een soort gemeenschapshuis waar je goedkoop kan slapen en eten. Alleen lig je niet alleen op een kamer maar met vier. Vandaag was er een rondtrekkend koorgezelschap op bezoek en die hebben voor een heerlijke sfeer gezorgd tijdens het avondmaal.

Het koor met ah hoofd de kok/organisatorUit volle borst

En het eten was werkelijk "excellent". Een plaatselijk aperitief daarna soep, kip met rijst en groenten gevolgd door salade met kaas. Gratis wijn nog een stuk appeltaart en een likeurtje om af te ronden. Heerlijk. En die koorgasten maar zingen. Wat kun je meer wensen? Ik ga goedgemutst slapen.