Compostela - short story

31 mei 2019 - Saint-Germain-les-Belles, Frankrijk

Vandaag op tijd op de fiets. Ook nu moest ik Theo laten voortrijden want ik heb mijn middagdutje nodig. Nu begrijp ik het succes van "Le Plat Pays" van Brel. Dat is gewoon uniek in Europa (en Nederland). In Frankrijk kennen ze geen platte wegen. Als gaat hier constant op en neer.

Maar je krijgt dan ook prachtige taferelen.

De rivier behoort aan de koeienPrachtige hoekjes

Vandaag een zeer zware klim van 7km (8%) op het programma. Als je je niet op je vermoeide benen focused, lukt het wel.

Mijn copain Theo bij het avondeten.

Vermoeide TheoIk weet het, het begint vervelend te klinken maar ook "Camping Montréal" waar we nu verblijven, heeft Nederlandse uitbaters. Ik ga ervanuit dat de rest van Frankrijk hetzelfde scenario zal zijn. Zo kan ik mijn Frans niet verfijnen. Maar in vergelijking met onze Nederlandse vrienden valt dat reuze mee. Want het Frans van de Nederlanders is ronduit affreus, ook al wonen ze hier al jaren. Maar blijkbaar deert dat niet. Ben benieuwd voor Spanje.

1. Patrice:
    1 juni 2019
    CHAPEAU Willy dat je doorgaat en jouw ritme aanpast aan lichamelijke behoefte = middagdutje 👍 Respect ! 😊
  2. Robrecht:
    1 juni 2019
    Die klimpartijen zijn ongetwijfeld zeer zwaar Willy. Zeker met al dat gewicht dat mee omhoog moet. Maar neem regelmatig rust en ga niet over je grenzen want dat kan gevolgen hebben. Beter wat trager maar zeker!